Päivän Sana 18.04.2024

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani.

Ps. 23:4

Seurakuntatalot

Alahärmän seurakuntatalo

Seurakunnallamme on neljä seurakuntataloa:

• Alahärmän seurakuntatalo
  • Kauhavan seurakuntakoti
  • Kortesjärven seurakuntakoti Messi
  • Ylihärmän seurakuntatalo

Alahärmän seurakuntatalo

(Härmäntie 31, 62300 HÄRMÄ)

Kirkon pohjoispuolella ikihonkien keskellä on vuonna 1966 valmistunut seurakuntatalo. Rakennusta on laajennettu vuonna 1981, ja täysremontti valmistui 1998. Katto- ja ikkunaremontti tehtiin vuonna 2008.

Kauhavan kirkkoherranvirasto ja seurakuntakotiSeurakuntatalolla voi järjestää yksityisiä tilaisuuksia, kuten perhejuhlia ja muistotilaisuuksia. Seurakuntatalolla on toimisto- ja työtiloja.

Kauhavan seurakuntakoti

(Kirkkotie 3 b, 62200 KAUHAVA)

Kirkon viereen valmistui vuonna 1974 seurakuntakoti. 1980-luvun alussa seurakuntakotia laajennettiin, jolloin saatiin lisää toimistotiloja. Vuosina 1999-2000 seurakuntakoti peruskorjattiin.

Kortesjärven seurakuntakoti MessiNykyisin talossa sijaitsevat seurakuntasali, keittiö, kokoushuone, kirkkoherranvirasto, taloustoimisto, diakoniatoimisto, kanttorin ja papiston sekä lähetys- ja viestintäsihteerien työhuoneet.

Kortesjärven seurakuntakoti Messi

(Päivärinteentie 14, 62420 KORTESJÄRVI)

Messissä on istumapaikka 80 henkilölle pöydän ääressä. Näiden paikkojen lisäksi on vielä irtotuoleja.

Kortesjärven vanhan srk-talon korvanneet toimitilat valmistuivat terveysaseman rakennukseen v. 2022. Kulku terveysaseman pääsisäänkäynnin ja Tupasvillan välistä.

Ylihärmän seurakuntataloYlihärmän seurakuntatalo

(Päämajantie 29, 62375 YLIHÄRMÄ)

Ylihärmän kirkon lähellä on seurakuntatalo ja vanha pappila. Työhuone- ja kerhotilat sijaitsevat vanhassa pappilassa.

Seurakuntatalon salissa on tilaa noin 150 hengelle, ja siellä järjestetään erilaisia tilaisuuksia. Seurakuntatalon alakerrassa sijaitsee diakoniatoimisto.

Ylihärmän pappila, Päämajantie 31Kauhavan seurakuntakodin vieressä on erillinen rakennus, johon kuvassa osoittaa viitta: Päiväkerhotilat ja nuorten Olotila löytyvät sieltä. Pysäköinti srk-kodin pihaan.