Päivän Sana 20.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.?

Äkkiä on ilta

Tämän päivän tunnit ja minuutit kuluvat nopeasti. Äkkiä on ilta. Maanantai 22.02.2021 oli äitini viimeinen päivä. Illalla hän kuoli.

"Aika on syntyä ja aika kuolla" (Saarn. 3:2) Ajalla on alku ja loppu. Yhteistä aikaa rakkaan ihmisen kanssa on rajallisesti. Läsnäolon, halaamisen, kuulemisen ja yhteisen toimittelemisen aika loppuu, kun kuolema katkaisee yhteyden. Yhteisen ajan rajallisuus tekee päivistä, tunneista ja minuuteista suunnattoman arvokkaita.

"Jeesus sanoi: Vähän aikaa minä vielä olen teidän luonanne. Sitten menen hänen luokseen, joka minut on lähettänyt." (Joh. 7:33) Jeesuksen opetuslapsilla oli rajallinen aika olla Jeesusta lähellä kuulemassa hänen voimallisia sanojaan, todistamassa ihmeellisiä tekojaan, kävelemässä samoissa askelissa hänen kanssaan. Tuli aika, päivä, tunti, hetki, kun Jeesus naulittiin ristille. "Jeesuksen ristin luona seisoivat hänen äitinsä ja tämän sisar sekä Maria, Klopaksen vaimo, ja Magdalan Maria. Kun Jeesus näki, että hänen äitinsä ja rakkain opetuslapsensa seisoivat siinä, hän sanoi äidilleen: nainen, tämä on poikasi! Sitten hän sanoi opetuslapselle: Tämä on äitisi! Siitä hetkestä lähtien opetuslapsi piti huolta Jeesuksen äidistä." (Joh. 19:25-27)

Meitäkin kutsutaan pitämään huolta toinen toisistamme. Osana työtäni olen saanut olla mukana sururyhmissä yli 20 vuoden ajan. Alahärmän seurakuntatalolla on alkamassa uusi sururyhmä keskiviikkona 23.03.2022 klo 17.00 - 18.30. Kanssani sururyhmää ohjaamassa on kappalaisemme Aki Paavola. Kaiken kaikkiaan sururyhmä kokoontuu kuusi kertaa. Lisää voimme toimitella ja sururyhmään voi ilmoittautua puhelinnumerooni 050 5771386. Kutsumme koolle samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä läheisensä menettäneille suunnattuun iltaan keskiviikkona 21.09.2022 klo 18.30 Alahärmän seurakuntatalolle (Härmäntie 31). Olette jokainen lämpimästi tervetulleita.

Maria Lahti, diakoni

Alahärmän kappeliseurakunta