Päivän Sana 29.03.2024

Jeesus huusi kovalla äänellä: ?Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni.? Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.

Luuk. 23:46

Herättäjäjuhlien lähetysseurat

Nimikkolähettimme Pia Ruotsala puhui Kauhavan virtuaalisten herättäjäjuhlien lähetysseuroissa la 3.7.2021. Katso seurat tästä linkistä:
(Pia Ruotsalan puhe alkaa kohdasta 24:30)
Seurapuheet voit myös lukea .

Pia antoi puheessaan kauniisti palautetta Kauhavan seurakunnalle ja muille nimikkoseurakunnille: "Lähdimme Kauhavalta Suomen Lähetysseuran kautta lähetystyöhön vuonna 2003, ensin neljäksi vuodeksi Jordaniaan, sitten yhdeksitoista vuodeksi Viroon ja nyt viimeisimmäksi vuosi sitten Kambodžaan. Ennen lähtöä Suomen kirkon etätöihin sain palvella Kauhavan seurakunnassa ja siksi tässä Kauhavan kirkon pihassa on kotoinen olo.

Joka kerta olemme saaneet lähteä siipien suojista, johon on kuulunut turvallinen yhteys, myötätuntoinen kannattelu, myötäeläminen, esirukous ja yhteiseen missioon sitoutuminen taloudellisesti. Aivan erityinen merkitys on ollut sillä, että Suomen seurakunnissa on rukoiltu matkalaukkulastemme puolesta ja olemme saaneet tulla perheenä näkyväksi, kannetuksi ja siunatuksi. ...

Kauhavan seurakunnassa minut rakastettiin joukkoon..."

Seuroissa puhuivat: Kauppat. tri Kristiina Elenius, Helsinki, projektipäällikkö Ruusa Gawaza, Helsinki, lähetystyöntekijä Pia Ruotsala, Kauhava / Kambodža, ekumeniikan ja missiologian dosentti, pastori Mari-Anna Auvinen, Helsinki. Esiveisaajina Seinäjoen HY-kuorolaisia.