Päivän Sana 18.04.2024

Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani.

Ps. 23:4

Ruotsaloiden kirje 1/2021

uutiskirje_ruotsalat_1-2021.pdfTässä sinulle pitkäaikaisten nimikkolähettiemme vuoden ensimmäinen kirje Kambodžasta. Toivottavasti ehdit rauhassa lukea heidän ajatuksiaan maan synkästä historiasta, koronatilanteesta, seurakuntaelämästä ja paastoajatuksista.

Tässä vielä heidän saatetekstiään kirjeen oheen:
Hei,

Lämmin tervehdys Kambodžasta!

Juuri täyttyi puoli vuotta siitä, kun saavuimme Kambodžaan. Sydämen täyttää kiitollisuus siitä, miten pehmeä tämä siirtymä on ollut. Olette ilmeisesti muistaneet meitä paljon, sillä olemme saaneet perheenä kulkea turvallisilla mielin ja kokea hyvää varjelusta kaikissa vaiheissamme. Elämämme on pyörähtänyt käyntiin hyvin ja suhteellisen helposti. Asiaa saattaa toki auttaa kokemuskin, sillä onhan tämä jo kolmas työalue, jolle meidät on lähetetty. Pandemian ja kaiken keskellä ihmettelemme päivittäin Jumalan ihmeellistä huolenpitoa ja Kaakkois-Aasiaan sopeutumisen helppoutta. Tämä khmerin kielikoulun aika on ollut kaunis lahja ja tullut varmasti myös tarpeeseen haastavan Viron viimeisen työkauden päätteeksi. Lähetysseuran sisällä on ollut suuria muutoksia ja vallitseva maailman taloustilanne heijastuu kaikkeen elämään, mutta Kambodžassa kokemamme yhteys paikalliseen kirkkoon ja ihmisiin antaa toivoa ja voimia. Pienen ja todella haasteellisessa tilanteessa olevan nuoren luterilaisen kirkon uskomattoman voimakas kasvuvoima, usko, toivo ja luottamus herättää valtavasti kunnioitusta ja nöyryyttä. Pyydämme erityisesti muistamaan kirkon johtajaa Sreyleak Touchia, jotta hän kirkon ainoana vihittynä pappina jaksaisi.

Tässä liitteenä paastokirjeemme, jonka kera toivotamme siunattua paaston jatkoa.

Olemme saaneet kaksi uutta nimikkoseurakuntaa, Ilmajoen ja Viitasaaren. Ilolla toivotamme myös teidät tervetulleeksi tukijoidemme joukkoon!
Lämmöllä ja kiitoksin muistamme pitkäaikaisia tukijoitamme: Alavuden, Kauhavan, Kurikan, Laitilan, Lapuan, Rauman, Seinäjoen seurakuntia sekä Herättäjä-Yhdistystä.
Ilman teitä yhteinen työmme ei olisi mahdollista ja on kunnia olla etätyöntekijänne maailmalla.

Ruotsalat Toivon Tiellä -profiilimme löytyy Facebookista. Siellä tuorein, jälkikäteenkin katsottavissa oleva live-lähetys torstailta 11.3.

Rauha ja ilo kanssanne,
Pia & Tero