Päivän Sana 19.04.2024

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina elämäni päivinä.

Ps. 23:6

Ekaluokkalaiset siunattiin koulutielle

Perinteiseen tapaan pienet, uudet koululaiset siunattiin kirkossa ennen koulun alkua. Kirkkoherra Jyrki Jormakka kyseli Alahärmän kirkossa lapsilta, miten kouluunmenoon on valmistauduttu ja saikin reippaan vastauksen yhdeltä koulutaipaleensa aloittavalta ekaluokkalaiselta. Anne Välimäen ja Miia Antilan vetämällä laululeikillä käsiteltiin koulurepun sisältöä. Kirkosta päin juhla jatkui tarjoiluilla seurakuntatalolla.

Kuvia alla Alahärmän illasta 8.8. sekä maanantai-iltana Kauhavan kirkossa olleesta vastaavasta tilaisuudesta, jossa kappalainen Anssi Massinen siunasi lapset. Mukana olivat lastenohjaajat Elina Pukkinen ja Sari Mehtälä. Ylihärmän ja Kortesjärven kouluunsiunauskirkot olivat sunnuntaina. Tarjoilut järjestettiin joka paikassa yhteistyössä MLL:n kanssa.

Hyvää alkanutta kouluvuotta kaikille! Pidetään toisistamme huolta suurempien siipien suojassa. Lapselle turvaa tuova iltarukous kannattaa ottaa käyttöön, ellei jo ole. Siunausta kouluteille!