Päivän Sana 23.04.2024

Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

Jes. 54:10

Hiippakuntajuhla Lapualla 26.5.2022

Helatorstaina 26.5.2022 vietetään hiippakuntajuhlaa Lapuan tuomiokirkossa. Juhla kokoaa hiippakuntamme väkeä laajasti yhteen pitkän pandemiatauon jälkeen.

Päivä alkaa klo 10 messulla, jossa piispamme Matti Salomäki vihkii hiippakuntaamme kahdeksan uutta pappia. Keittolounaan ja kirkkokahvit voi maksaa kortti- tai lähimaksulla, 15 e maksu on vapaaehtoinen.

Lounaan jälkeen pidetään klo 13 päiväjuhla, jossa kuullaan eri puolilta hiippakuntaa rohkaisevia kertomuksia uusista ja innovatiivisista tavoista tehdä hedelmällistä työtä seurakunnan päämäärien hyväksi.

Hiippakuntajuhlassa julkistetaan myös hiippakunnallisen Lehti-tunnustuksen saaja. Tämä vuodesta 2006 lähtien kahden vuoden välein jaettu tunnustus voidaan myöntää yksittäiselle henkilölle, seurakunnalle tai muulle toimijalle, joka on vaikuttanut merkittävästi Lapuan hiippakunnassa, kehittänyt uusia toimintatapoja seurakuntien käyttöön tai nostanut toiminnallaan esille uusia näkökulmia.

Hiippakuntajuhlaa ei striimata.

Kauhavan alueelta osallistuvia pyydetään ilmoittautumaan