Päivän Sana 20.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.?

Jumala on -seurakuntailta 6.10.2022

Lokakuun ensimmäisellä viikolla 6.10. klo 18 Kauhavan seurakuntakodilla järjestettävässä seurakuntaillassa vieraana on emerituspiispa Jorma Laulaja, joka esitelmöi uusimmasta kirjastaan Jumala on.

Kirjassaan Laulaja pohtii, mitä tarkoittaa se, että Jumala on. Toisin kuin suomen kielen pysähtynyt ’on’ Jumalan oleminen tarkoittaa Raamatussa vertaamatonta voimaa ja jatkuvaa luomista. Tästä on puhuttava ja kirjoitettava, sillä epävarmuus Jumalasta on nykyisin levinnyt laajalle.

”Jumala kaartuu eteen joka puolelta: luomakunnasta, historiasta, sisikunnasta, toisten ihmisten välityksellä ja Raamatusta. Luomakunta ei kestä hetkeäkään, jos Jumala irrottaa siitä otteensa. Hänen läsnäolonsa tunto kannattelee ja ihastuttaa. Hänen poissaolonsa kokemus järkyttää. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt, mutta hänen jälkensä näkyvät ja tuntuvat kaikkialla”, toteaa emerituspiispa Laulaja.

Tilaisuudessa mukana Marja-Riitta Ylikangas-Annola, Ulla Latomäki, Satu Kivisaari (ELY) ja kanttorina Silvia Kaljurand. Kahvitarjoilu aluksi klo 18. Tilaisuuden lopussa mahdollisuus tutustua ja ostaa Laulajan uusinta kirjaa.