Päivän Sana 23.04.2024

Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

Jes. 54:10

Kinkerit Kortesjärvellä 2023

Kinkereiden järjestämisellä on pitkät perinteet Suomessa. Se syntyi tarpeesta opettaa kansalle lukutaitoa ja kristinuskon perusasioita. Suomalaiset menestystarinat koululaitos ja kirkon rippikoulu ponnistavat itse asiassa kinkeriperinteestä. Nykyään kinkereillä vahvistuu paikallinen yhteisöllisyys, ja seurakunnan toiminta tulee lähelle asukkaita. Kinkereitä voidaan viettää niin kodeissa kuin kylätaloilla.

Kinkeri-illan ohjelmaan kuuluu ajankohtaisia asioita, yhteislaulua, kohtaamista ja kahvittelua. Tämän talven kinkereillä aiheena on ”Toiveita ja unelmia seurakunnan tulevaisuuteen”. Mukana kinkereillä on Kortesjärven pappi ja kylätoimikuntien vastuunkantajia. Kahvitus puoli tuntia ennen tilaisuuden alkua. Tervetuloa!