Päivän Sana 29.03.2024

Jeesus huusi kovalla äänellä: ?Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni.? Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.

Luuk. 23:46

Tarpeet äitiysavustuspakkauksiin

Äitiysavustuspakkausten kokoaminen Ylihärmässä jatkuu. Niitä on viety Romaniaan ja nyt uutena kohteena on Ukraina. Kuvassa lahjoitettuja ihanuuksia. Kiitos kaikille lahjoittajille! Pakkaukset kootaan isoihin matkalaukkuihin, joita myös edelleen otetaan vastaan, mutta niistä ei nyt ole pulaa. Pieniä matkalaukkuja ei tähän tarkoitukseen käytetä.

Tällä hetkellä (päivitetty 21.8.2023) puutetta on erityisesti näistä vauvojen varusteista:
- mekot, legginssit, housut, potkuhousut koot 50-80cm
- pienet, vastasyntyneen villasukat
- toukkapussit eli villakapalot
- tyynynliinat, n. 30 x 40 cm
- aluslakanat n. 90 x 120 cm (pussilakanoita on)
- äideille villasukkia

Käyttämättömät tutit, kuumemittarit, vauvalle sopivat voiteet, vaipat (pieni pakkaus 2-4 kg), vauvan hammasharjat, ruokalaput, kosteusliinat ja korttikoon valokuvakehykset.

Lisäksi jatkuvasti otetaan vastaan myös näitä:
- peitot
- pyyhkeen, varsinkin kylpypyyhkeet
- lapaset, pienet peukuttomat ja vähän isommat peukulliset
- erilaiset lakit
- ohuet sukat
- villasukat
- muut vaatteet kokoa 50-80 cm
- makuupussit

Kaikki muutkin puhtaat ja ehjät vauvojen tarvikkeet ovat tervetulleita. Vaatteet ja petivaatteet voivat olla käytettyjä, mutta tarvitaan myös käyttämättömiä tuttipulloja, tutteja, hammasharjoja, vauvanrasvoja, kuumemittareita ja leluja. Äideille pakkauksiin laitetaan villasukkia ja lämpimiä huiveja, joihin voi kääriytyä imettäessä. Myös korttikokoisia valokuvakehyksiä tarvitaan suojelusenkelikuville.

Lahjoituksia otetaan vastaan molemmilla seurakunnan kirpputoreilla eli Ylihärmän kirpputorilla, (Päämajantie 31, Ylihärmä, avoinna ke 16-18, la 10-13) ja Toiskassa (Kirkkotie 13, Kauhava, avoinna ke-la klo 11-15). Jos jätät lahjoitukset pihalaatikoihin, merkitse päälle Äitiysavustuspakkauksiin.