Päivän Sana 16.04.2024

Hän virvoittaa minun sieluni, hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.

Ps. 23:3

Uudenvuodenaaton konsertti Kauhavan kirkossa

Kohti vuotta 2023 -konsertti 31.12. klo 15 Kauhavan kirkossa. Markku Jokinen, viulu, ja Timo Jaatinen, piano. Lämpimästi tervetuloa!

Duon viulisti ja pianisti ovat soittaneet konsertteja yhdessä jo 23 vuotta vuonna 1999 Vaasassa aloittaen.

Markku Jokinen toimi kolme vuotta Vaasan kaupunginorkesterin konserttimestarina ja Kuula-opiston viulunsoiton lehtorina v. 1998-2001. Nykyään hän on Turun konservatorion viulunsoiton lehtori vuodesta 2001 alkaen ja v. 1995-2021 hän toimi myös Hämeenlinnan kaupunginorkesterin konserttimestarina ja intendenttinä.

Timo Jaatinen valmistui Kuopion konservatoriosta ja jatkoi opintojaan Ruotsissa Malmössä. Sittemmin hän on toiminut hyvin laaja-alaisesti soolotehtävissä, kamarimuusikkona, säestäjänä ja pianonsoiton opettajana Jyväskylässä, Vaasassa ja tällä hetkellä mm. Seinäjoella. Hän on perheensä kanssa asunut Kauhavalla vuodesta 2009 alkaen.

Duo on useamman kerran konsertoinut Kauhavalla, mutta edellisestä kerrasta on jo vuosia aikaa mm. koronasta johtuen.

Konsertin ohjelmassa on pieni- ja suurimuotoisempiakin teoksia, joista osa on suuria harvinaisuuksia, mm. Suomen "viimeisen Sibeliaanin" Lauri Ikosen (k. 1966) tuntematon sonaatti, harvinaisuus vuodelta 1914. Toivo Kuulalta on mm. eteläpohjalaisia kansanlauluja säveltäjän omina sovituksina. Konsertin koko ohjelma on kooste tuttua ja tuntematonta.

Konsertin kesto yksi tunti, ei väliaikaa, käsiohjelma 10e.