Päivän Sana 29.03.2024

Jeesus huusi kovalla äänellä: ?Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni.? Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.

Luuk. 23:46

Viiden kirkkopiirin seurakunta

Kappeli- ja alueseurakuntanimitykset jäävät historiaan, kun tämän vuoden alusta lähtien Kauhavan seurakuntaan kuuluvia alueita – Kauhavaa, Alahärmää, Ylihärmää ja Kortesjärveä sekä liitoksen myötä mukaan tullutta Evijärveä – kutsutaan kirkkopiireiksi. Kirkkoneuvostossa päätettiin kirkkojen ympärille muodostuvan alueellisen seurakuntatoiminnan nimityksestä 14.11.2022.

Kirkkoherranvirasto

Yhteinen kirkkoherranvirasto sijaitsee Kauhavan kirkon läheisessä seurakuntakotirakennuksessa, osoitteessa Kirkkotie 3 b, 62200 Kauhava. Puhelinnumero on 06 434 6500. Kirkkoherranvirasto on avoinna arkisin klo 9-14, poislukien ruokatauon aika klo 11-11.30. Virastossa hoidetaan kasteita, häitä, hautauksia ja kodin siunaamista sekä muita tapahtumia koskevat tila- ja henkilövaraukset. Hautajaisjärjestelyistä sopiminen onnistuu puhelimitse, eikä paikanpäälle tuleminen ole välttämätöntä. Virastossa on ajoittain ruuhkaa, ja silloin ei pystytä vastaamaan puhelimeen. Asioida voi myös lähettämällä sähköpostia kirkkoherranviraston toimistosihteerille osoitteeseen . Tilavaraus- ja kalenteriasioita kirkollisiin ilmoituksiin liittyen voi tiedustella myös viestintäsihteeriltä p. 045 2334220 tai sähköpostitse .

Päivystävä pappi

Papisto pitää viikkovapaata yleensä alkuviikosta, mutta yksi heistä päivystää silloin. Maanantaista tiistaihin päivystävän, tavoitettavissa olevan papin nimi ilmoitetaan viikoittain lehdessä ja kotisivujen yhteystiedoissa. Muina viikonpäivinä voi ottaa yhteyttä valitsemaansa pappiin.

Kotisivut

Seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot löytyvät netistä www.kauhavanseurakunta.fi.
Kotisivuilla on Tapahtuu-kalenteri, josta näkyvät tulevat tapahtumat alueittain eli kirkkopiireittäin sekä yhteisiksi luokitellut tapahtumat. Kotisivuja uudistetaan Evijärven osalta.

Kauhavan, Härmien, Kortesjärven ja Evijärven kirkkopiirit muodostavat Kauhavan seurakunnan.Seurakunnan tapahtumia voi hakea kalenterista alkamispäivän mukaan, ja siten saa näkyviin etusivun kalenterista jo poistuneetkin tapahtumat, kuten esim. käynnissä olevan jumalanpalveluksen tiedot.