Päivän Sana 20.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.?

Alakoululaiset

Alakoululaisten toimintaa on kerhotoiminta, koulujen kanssa tehtävä yhteistyö, leirit ja retket sekä tapahtumat. Toiminnalla tuetaan kotien ja koulujen kasvatustyötä sekä erityisesti kristillistä kasvatusta. Tavoitteena on, että seurakuntayhteydestä tulisi luonnollinen osa elämää.

Kerhotoiminnan kausi menee koulujen lukukauden mukaan. Kerhoja on koulujen tiloissa, liikuntasaleissa ja seurakunnan omissa tiloissa. Pääsääntöisesti kerhot kokoontuvat kerran viikossa. Niissä on ohjaajina seurakunnan nuorisotyönohjaajia tai heidän kouluttamiaan kerhonohjaajia. Kerhot voivat sisältää liikuntaa, kokkailua, kädentaitoja jne. Kerhoissa on aina hartaus ja ne ovat ilmaisia. Lisäksi seurakunta tarjoaa RaamisSeikkailua, johon osallistut kotona, ilmoittautumalla postituslistalle. RaamisSeikkailu sisältää muutaman kerran vuodessa ilmestyvän videon ja siihen liittyviä tehtäviä.

Seurakunta toimii partion taustayhteisönä ja joka kirkkopiirin alueella on oma lippukunta. Heidän toimintansa tietoihin pääset

• Alahärmä – Härmän tähystäjät
  • Evijärvi – Evipartio
  • Kauhava – Lakeuden haukat
  • Kortesjärvi – Markki-Partio
  • Ylihärmä – Ylihärmän Partiolaiset

Kouluyhteistyö pitää sisällään päivänavauksia, koulukirkkoja ja tuntivierailuja. Mahdollisuuksien mukaan toteutamme yhteistyössä ryhmäytyksiä, K12-kurssia (tunne- ja vuorovaikutustaidot), leiripäiviä ja kirkkoon tutustumisia.

Leiri- ja retkitoimintaa on pääasiassa koulujen loma-aikoina. Leirit pidetään omissa leirikeskuksissa. Kesän leiritoiminta on erityisen suosittua, joten ilmoittautumisten kanssa kannattaa olla nopea!

Kevätkauden toinen kids action on Ylihärmässä pe 19.4

Tapahtumia ovat kymppisynttärit, konsertit, perhetapahtumat ja erityisesti koko perheelle suunnatut jumalanpalvelukset. Kids´action iltoja pidetään noin kertaa neljä kertaa vuodessa, yhteistyössä vapaa- ja helluntaiseurakuntien kanssa.

NUORISOTYÖNOHJAAJIEN YHTEYSTIEDOT

Miia Antila, Alahärmän kirkkopiiri, työalajohtaja

p. 044 5416814

Eija Saarinen, Evijärven kirkkopiiri, Evipartion yhteyshenkilö