Päivän Sana 20.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen.?

Musiikkityö

Musiikki on läsnä seurakunnan kaikessa toiminnassa, jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa ja muussa seurakuntaelämässä.

Toimituksissa käytettävän musiikin valinta tapahtuu kanttorin kanssa. Valinta tehdään ottamalla huomioon tilaisuuden luonne, kirkkotila ja käytettävissä olevat resurssit niin, että se on sopusoinnussa kristillisen uskomme kanssa.

Musiikkielämään osallistumisen mahdollisuudet:
- yhteislaulu virsien ja hengellisten laulujen äärellä
- musiikkitilaisuuksien kuunteleminen kts. etusivu

- musiikkiryhmiin osallistuminen esiintymisineen
- syke-yhteisön houseband-ryhmiin osallistuminen

- ota yhteys kanttoriin, jos haluat jakaa musiikin lahjaasi esim. jumalanpalveluksessa

Kuorot kokoavat suojiinsa reilun toistasataa laulajaa seurakunnassamme. Kuorolaiset muodostavat seurakunnan vapaaehtoistyössä suurilukuisimman joukon. Ehkä juuri siksi on helppo kokea itsensä tervetulleeksi mukaan.

Kirkkokuorot
Kauhavan Kirkkokuoro torstaisin klo 19 seurakuntatalolla (joht. Heli Turpela)
Alahärmän Lehterikuoro keskiviikkoisin klo 16 seurakuntatalolla
(joht. Eeva Similä-Suokas)
Ylihärmän Kirkkokuoro keskiviikkoisin klo 15 seurakuntatalolla (joht. Silvia Kaljurand)
Kortesjärven Kirkkokuoro torstaisin klo 10 Messissä
(joht. Heli Turpela)
Evijärven Kirkkokuoro keskiviikkoisin klo 16 kirkossa
(joht. Aira Kentala)

Naiskuorot
Kööri torstaisin klo 18.30. Alahärmän seurakuntatalolla (Anne Välimäki, p. 050 577 1364)
Me naiset keskiviikkoisin klo 18 Ylihärmän seurakuntatalolla (joht. Silvia Kaljurand)

Kauhavan Veteraanikuoro keskiviikkoisin klo 12 seurakuntakodilla.
(joht. Heli Turpela)
Vaalii Kauhavan sotaveteraanikuoron perinteitä ja osallistuu seurakunnan jumalanpalveluselämään omalta osaltaan.

Lasten musiikkiryhmät
Musakerho TEMPO (alakouluikäisille) keskiviikkoisin klo 17 Alahärmän seurakuntatalon alakerrassa (Miia ja Anne)
Jippii-kuoro Konkkaronkka sunnuntaisin klo 16-17 helluntaiseurakunnan takahuoneessa (Eeva-Maria Laakso)

Uudet laulajat, soittajat ja kuulijat ovat aina sydämellisesti tervetulleita!
Myös muut kuorot, laulajat ja soittajat ovat tervetulleita musisoimaan. Jos olet kiinnostunut, otathan rohkeasti yhteyttä kanttoreihin.

Kanttorien vapaapäivät ovat yleensä maanantai ja tiistai. Kanttorit työskentelevät koko seurakunnan alueella.

Silvia Kaljurand
p. 045-6577 236