Päivän Sana 27.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.?

Hautojen hoito

Kauhavan seurakunnalla on yhden hoitokauden kestäviä kesä- ja kasteluhoitosopimuksia. Sopimus on jatkuva, mutta laskutus tapahtuu vuosittain.

Hoitojen tarjouslaskut lähetetään automaattisesti edellisenä vuonna hoidon maksaneille asiakkaille. Maksamalla laskun vahvistetaan hoitosopimuksen jatkuminen tulevana hoitokautena.

HUOM. Kuluvan vuoden hoitosopimuksia otetaan vastaan perjantaihin 17.5. saakka, sen jälkeen tehtävät sopimukset siirtyvät seuraavalle vuodelle.

Alla olevasta kuvakkeesta aukeaa haudanhoitotarjouslaskujen mukana mennyt lähetekirje.

Sopimushautojen hoito.pdf

Kesähoito

Yhden kesän hoitomaksu määräytyy haudan sijojen lukumäärän mukaan.

Kaikilla hoitohaudoilla kukkina on pikkubegonia.

Hoitoon sisältyy:

• kevätsiivous
  • kukkapaikan kunnostus ja lannoitus
  • kukat
  • kukkien hoito, kastelu ja lannoitus
  • haudan siistinä pitäminen
  • syksyllä kukkien poisto
  • syyssiivous

Kukkien istuttaminen ja hoito aloitetaan kesäkuun 10. päivä sääolosuhteista riippuen. Hoito päättyy 30.9. tai ennen tulevaan hallayöhön, kukat poistetaan 30.9. mennessä.

Kasteluhoito

Yhden vuoden hoitomaksu määräytyy haudan sijojen lukumäärän mukaan.

Hoitoon sisältyy:

• Omaisten hankkimien ja istuttamien kukkien kastelu ja lannoitus

Kastelu aloitetaan seurakunnan hoidossa olevien kesähoitojen yhteydessä kesäkuun 10. päivä.

Erikseen tilattavat työt:

67.-

60,-

68,-

Hoitosopimuksista ja niiden laskutuksista vastaa toimistosihteeri Jaana Tahvanainen,

HAUTAUSMAIDEN REUNAKIVET

Haudoille tuotavat reunakivet vaikeuttavat hautojen hoitoa sekä lisäävät kaivuun, peiton ja peruskunnostuksen kustannuksia erityisesti talvikuukausina. Seurakunta on vuosittain joutunut korvaamaan hautapaikan haltijoille kaivuun yhteydessä tapahtuneita tahattomia reunakivien rikkoutumisia.

Kirkkoneuvoston 6.8.2013 tekemän päätöksen (119 §) mukaan haudan reunustaminen aidalla, kivetyksellä tai muuten on päätöspäivästä lukien kielletty kaikilla Alahärmän, Kortesjärven ja Ylihärmän kappeliseurakuntien sekä Kauhavan alueseurakunnan hautausmailla.

Mikäli hautoja jatkossa kiellosta huolimatta reunustetaan, seurakunta poistaa reunukset ja tästä aiheutuvat kustannukset peritään haudan haltijalta.

Lisätietoja antaa talousjohtaja Esa Rämäkkö, p. 050 532 2792 ja

kiinteistöpäällikkö Kari Jutila, p. 045 139 3597

Hautaoikeus ja sen luovuttaminen

Yllä tulostettavaksi lomake hautaoikeuden haltijan nimeämisestä.

Hautaoikeude...