Päivän Sana 27.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.?

Tervetuloa rippikouluun vuonna 2024!

Kuva: Jussi Vierimaa / Kirkon kuvapankki

Miten voin ilmoittautua?

Menet seurakunnan nettisivuille www.kauhavanseurakunta.fi (Riparille) ja täytät huoltajan kanssa huolella siellä olevan lomakkeen. Ilmoittautuminen alkaa 13.10. klo 8.00 ja päättyy 22.10. klo 23.55. Tämän jälkeen sivusto sulkeutuu. TÄMÄ EI OLE NOPEUSKISA!

Jos ilmoittaudut ensimmäisenä päivänä, se ei takaa pääsyä ensimmäiselle leirivaihtoehdollesi. Leirijaossa yritämme ottaa mahdollisimman hyvin huomioon kaikkien leiritoiveet, kaveritoiveet ja perustelut. Vuonna 2024 rippikoululaisia on yli kaksi sataa. Kaikkia kolmea toivetta emme valitettavasti aina pääse toteuttamaan. Perusteluihin on syytä kirjoittaa ne painavat syyt, jotka puoltavat leiritoiveen toteuttamista. Valitse kolme eri leirivaihtoehtoa!!!

Voit myös toivoa yhtä (1!) kaveria samalle leirille osallistuvaksi.

Leirijako pyritään julkaisemaan viimeistään viikolla 44.

Ensimmäiseen oman rippikouluryhmäsi kokoontumiseen saat kutsun joko rippikoulusi WhatsApp-ryhmässä tai tekstiviestitse. Tiedot ryhmien kokoontumisista tulevat myös seurakunnan nettisivuille, ryhmäjaon yhteydessä. Ennakkotapaamisissa on oltava paikalla, sillä ne ovat osa rippikoulun opetusta. Jos kuitenkin sairastut, soita siitä rippikoulusi vetäjälle ja sovi tapaamisen korvaamisesta.

Riparipassi

Rippikoulu aloitetaan jumalanpalvelusopetuksella JULLELLA, johon kutsutaan kaikki rippikoululaiset ja heidän vanhempansa. Tällainen järjestetään jokaisella alueella. Tule oman alueesi tilaisuuteen. Katso oma paikkasi alla olevasta listasta. Jos et mitenkään pääse oman alueesi Julleen, voit osallistua myös toisella alueella.

Ylihärmän kirkossa                 5.11.2023 klo 13.00

Alahärmän kirkossa                5.11.2023 klo 10.00

Kauhavan kirkossa                 29.10.2023 klo 10.00

Kortesjärven kirkossa             29.10.2023 klo 13.00

Evijärven kirkossa                  29.10.2023 klo 10.00.

Ryhmällä tulee olemaan myös ryhmäkohtaisia tapaamisia, joista ilmoitetaan erikseen. Omavalintaiset riparipassimerkit saa hakea mistä tahansa evankelisluterilaisen kirkon toiminnasta. Täysi riparipassi on edellytys leirille tulemiselle.

Millaisia rippikouluja on vuonna 2024?

Leiririppikouluja järjestetään kaikkiaan kahdeksan. Yhdelle leirille mahtuu enintään 25 rippikoululaista.

Vaellusleiriä ja keva-rippileiriä lukuun ottamatta kaikki leirit pidetään Palojärven ja Ojutjärven leirikeskuksissa. Lisäksi järjestetään päivärippikoulu Kortesjärven seurakuntatila Messissä.

Jos on tarvetta kehitysvammaisten rippikoululle vuonna 2024, siitä on hyvä olla yhteydessä suoraan diakonissa Marja-Elina Kosolaan puh. 045-632 7707 tai  .

Yksityisrippikoulu on myös mahdollinen tapa rippikoulun suorittamiseen, jos on pakottavia syitä tähän. Tällöin ilmoittaudutaan normaalisti yhteisen haun kautta valiten kohta ’käyn rippikoulun muualla’ ja lisäten selitysosaan viesti, että yksityisrippikoulu on ainoa mahdollinen vaihtoehto.

Kaikilta leireille osallistujilta peritään ruokamaksu (oman seurakunnan jäseneltä 15€/vrk, ulkoseurakunnan jäseneltä 18€/vrk, päivärippikoulu on 10€/pv).

Entä jos menen muualle riparille?

Jos olet menossa järjestöjen tai urheiluseurojen järjestämälle leirille, ilmoita siitä silti meille netin kautta ilmoittautumisaikana! Näin tiedämme mihin ikäluokan nuoret menevät rippikoulunsa suorittamaan, jos eivät tule kotiseurakunnan leirille. Tapaamme muualle menevien nuorten kanssa 25.1.2024 klo 18.00 myöhemmin täsmentyvässä paikassa. Silloin saat myös seurakunnan lahjoittaman Raamatun.

VUODEN 2024 TÄRKEÄT PÄIVÄMÄÄRÄT:

Leiri                                  Aika                Konfirmaatiopaikka ja  -aika

Joululomaripari (Ojutjärvi)  28.12.-4.1.       Alahärmän kirkko           11.2.

Hiihtis (Palojärvi)               24.2.-2.3.         Kauhavan kirkko              9.3.

Päivärippikoulu (Messi)       24.2.-2.3.        Alahärmän kirkko           10.3.

Kesä1 (Palojärvi)                3.-10.6.           Evijärven kirkko             16.6.

Kesä2 (Palojärvi)                12.-19.6.         Kortesjärven kirkko        30.6.

Vaellusripari                       28.6.-5.7.        Kauhavan kirkko              7.7.

Kesä3 (Ojutjärvi)                4.-11.7.           Ylihärmän kirkko            14.7.

Kesä4 (Palojärvi)                13.-20.7.         Alahärmän kirkko           21.7.

Kesä5 (Palojärvi)                22.-29.7.         Kauhavan kirkko              3.8.

Kaikki konfirmaatiojumalanpalvelukset alkavat klo 10.00.

Rippikouluihin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä rippikoulutyöstä vastaavaan pappiin Anssi Massiseen (045 657 7237).