Päivän Sana 28.04.2024

Jeesus sanoo: ?Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy.?

Evijärvelle uusi pappi

Noora Granvik on valittu työhön seurakuntaamme.

Pastori Noora Granvik aloittaa Evijärven kirkkopiirin seurakuntapastorin virassa 1.1.2024. Lokakuun loppuun asti Evijärven pappina toimi Risto Mäki. Kauhavan seurakunnan papisto hoitaa Evijärven tehtävät marras-joulukuun ajan, kunnes Granvik aloittaa työnsä.

Noora Granvik on Halsuan Kannistosta kotoisin oleva maatilan tyttö, joka on opiskeluaikanaan ja työelämässä asunut pitkin Suomen maata ja nyt palannut takaisin kotiseuduilleen Pohjanmaalle. Hän on kouluttautunut teologiksi Joensuun yliopistossa sekä uskonnon opettajan että papin pätevyyksin.

- Olen opettanut työurallani eri koulutusasteilla; alakoulu, yläkoulu, lukio ja ammatillinen koulutus. Ulkomailla asuessani olen opettanut myös englannin kieltä. Nuorten kanssa työskenteleminen on ollut iso osa työelämääni ja minua kiinnostaa erilaiset kohtaamiset ihmisen kanssa, Noora kertoo.

- Omaan perheeseeni kuuluu aviomies ja kaksi lasta. Asun juuri Evijärven kuntarajan tuntumassa, Småböndersin kylässä. Harrastuksiin kuuluu lukeminen, lautapelit ja lasten kanssa touhuaminen (erityisesti kylpyläreissut).

Noora Granvik vihittiin papiksi Oulun tuomiokirkossa 11.6.2023 ja sai palvelukutsun kotiseurakuntaansa Halsualle vuoden 2023 loppuun asti. Pappi kertoo oman hengellisen tiensä alkaneen hyvin perinteisesti, pyhäkoulusta rippikouluun ja seurakunnan elämään.

- Koen saaneeni kutsun palvelemaan ihmisiä ja kertomaan evankeliumin sanomaa. Yhdessä kristittyinä voimme vahvistua uskon voimasta ja esimerkillä auttaa toinen toisiamme, kaikkia lähimmäisiä. Odotan suurella innolla uutta työtehtävääni seurakunnassa.