Päivän Sana 26.04.2024

Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten korjaavat. Jotka itkien menevät kylvämään vakkaansa kantaen, ne riemuiten palaavat kotiin lyhteet sylissään.

Ps. 126:5?6

Kauhavan kirkkokuoro kaipaa uusia laulajia

Kauhavan seurakuntakodilla keskiviikkoiltaisin kokoontuva kirkkokuoro koostuu laulajista, joiden ikähaitari liikkuu työssäkäyvistä nuorista aikuisista eläkeläisiin. Mukana temmeltää joskus pikkuväkeäkin, ja kuoron toiminta on rentoa ja laulajat ovat hyvällä huumorintajulla varustettuja. Tällä hetkellä kuorossa on pulaa erityisesti tenoreista ja korkeita miesääniä tarvittaisiin mukaan. Kaikki kiinnostuneet otetaan ilolla vastaan.

Oletko joskus laulanut kuorossa tai pidätkö itseksesi laulamisesta? Haluaisitko oppia hengellisiä lauluja ja kuulua mukavaan porukkaan? Kauhavan kirkkokuoro voisi olla uusi harrastus juuri sinulle! Kuorolaulusta saa virtaa ja iloa elämään. Kuorolaululla on terveyttä ja hyvinvointia edistäviä vaikutuksia: erityisen hyvää se tekee aivoille.

-  Meillä on mahdollisuus osallistua laulamiseen myös projekteittain, eikä pitkäaikainen sitoutuminen ole välttämätöntä, kuoroharjoituksia vetävä ja toimintaa organisoiva seurakunnan kanttori Heli Turpela rohkaisee.

- Jos epäröit, käy tutustumassa harjoituksissa, niin kerromme lisää. Keskiviikkona 17.8. klo 19 aloitellaan kahvikupposen ääressä, kuullaan syyskauden suunnitelmista ja avataan ääniä kohti syyssesonkia.

Kauhavan seurakunnassa toimii kuoroja myös Alahärmässä, Kortesjärvellä ja Ylihärmässä, ja niihinkin kaikki uudet laulajat toivotetaan sydämellisesti tervetulleiksi.