Päivän Sana 27.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.?

Lähde liikuntakirkkoon su 3.9.

HUOM. Myös Ylihärmän kirkossa on Liikuntakirkko samana päivänä 3.9. klo 10:ltä ja Kävele naiselle ammatti -tempaus jumalanpalveluksen jälkeen. Ylihärmän Yrittäjänaiset mukana.

Alahärmän Kävele Naiselle Ammatti -tempaus kutsuu jälleen kävelemään naisyrittäjyyden puolesta!

3.9.2023

klo 13.00 liikuntakirkko, lenkille lähtö noin klo 14.30

Paikka: Alahärmän kirkko

Kävele Naiselle Ammatti on iloinen valtakunnallinen kampanja, jossa liikutaan ja kerätään lahjoituksia naisten ammatilliseen koulutukseen Afrikassa ja Aasiassa.

Härmän Naisyrittäjät ry järjestää Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuman jo seitsemättä kertaa! Tule sinäkin mukaan – tehdään hyvää yhdessä!

Kävele Naiselle Ammatti -tempauksemme on osa valtakunnallista Naisten Pankin hanketta, jonka toteuttaa ja varoja hallinnoi Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö Kirkon Ulkomaanapu.

Yhteistyökumppaniksemme olemme jälleen saaneet Kauhavan seurakunnan Alahärmän kirkkopiirin, joka on varannut meille oman kirkkopyhän 3.9. Tällöin kolehti kannetaan KNA:lle.

Aloitamme klo 13.00 Alahärmän kauniissa kirkossa osallistumalla jumalanpalvelukseen, jossa yhdistyksemme on avustajana. Jp:n jälkeen tarjoamme kirkkoväelle ”kirkkokahvit” eli mehua ja leivonnaisia. Tämän jälkeen kirkkopihassa pientä ohjattua alkulämmittelyä ja sitten kaikki voivatkin halutessaan lähteä opastetulle kävelylenkille Lapuanjokirannan maisemiin.

Kiitos, että kuljet maailman naisten rinnalla.

KNA-kampanjalle voi lahjoittaa myös esim. verkon kautta – muista valita paikkakunnaksi Alahärmä:

- - - - -

Naisten Pankki

Naisten Pankki kouluttaa naisia ammattiin ja yrittäjyyteen

”Tuemme heikoimmassa asemassa olevien naisten ammatillista koulutusta, yrittäjyyttä ja tasa-arvon toteutumista. Tavoitteemme on, että jokaisella naisella on taloudellinen vapaus ja valta päättää omasta elämästään.”

Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö Kirkon Ulkomaanapu toteuttaa hankkeet Afrikassa ja Aasiassa. Toiminta on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumatonta ja tukeminen lähtee aina naisten omista tarpeista ja toiveista.

Vuodesta 2007 Naisten Pankin tuki on tavoittanut suoraan jo 92 000 naista 17 maassa. Samalla on turvattu 460 000 perheenjäsenen elämä. Vuonna 2022 Naisten Pankki työskentelee 30 000 naisen kanssa, 5 maassa.

Yli 140 000 ihmistä hyötyi Naisten Pankin työstä vuonna 2022

” Viime vuonna vahvistimme suoraan 29 000 ihmisen asemaa ja toimeentuloa viidessä maassa. Samalla 112 000 perheenjäsentä sai turvatumman elämän.”

Vuonna 2022 esimerkiksi:

• 7085 naista osallistui ammattitaitokoulutuksiin.
  • 7 546 naista osallistui yrittäjyyskoulutuksiin.
  • 14 288 naista nosti lainan.
  • 18 662 naista toimi yrittäjänä.

Naisten Pankin tukemat säästö- ja lainaryhmät sekä osuuskunnat ovat osoittautuneet tehokkaaksi keinoksi luoda naisille toimeentulo ja vahvistaa naisten taloudellista asemaa.

Yhteensä 577 säästö- ja lainaryhmässä sekä osuuskunnassa on lähes 27 000 jäsentä.

• Ryhmien jäseninä naiset voivat osallistua monipuolisiin koulutuksiin ja ryhtyä säästämään yhteiseen kassaan.
  • Yhteisestä pääomasta naiset voivat nostaa pienlainoja yritysten perustamiseen tai kehittämiseen.
  • Ryhmä tarjoaa myös tärkeää vertaistukea. Esimerkiksi Nepalissa naiset toimivat aktiivisesti lähisuhdeväkivaltaa vastaan.
  • Monissa maissa naiset ovat yhdessä ryhtyneet vaikuttamaan paikallispolitiikassa heille tärkeiden asioiden puolesta.