Päivän Sana 25.04.2024

Jeesus sanoo: ?Minä näen teidät vielä uudelleen, ja silloin teidän sydämenne täyttää ilo, jota ei kukaan voi teiltä riistää.?

Virkatodistukset tilataan keskusrekisteristä

Kauhavan seurakunnan alueen (Alahärmä, Kauhava, Kortesjärvi ja Ylihärmä) virkatodistukset, sukuselvitykset ja sukututkimukset tilataan Lapuan hiippakunnan aluekeskusrekisteristä 1.7.2020 lähtien.

Keskusrekisterin tehtävänä on ylläpitää seurakuntien kirkonkirjoja ja laatia virkatodistuksia. Virkatodistus tarvitaan esim. perunkirjoitusta varten tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita.

Aluekeskusrekisteri hoitaa osan aiemmin kirkkoherranvirastolle kuuluneista tehtävistä. Asiakas tilaa jatkossa virkatodistuksen keskusrekisteristä, eikä kirkkoherranvirastosta. Kirkkoherranvirastossa hoidetaan edelleen kaste-, vihki- ja hautaustoimitusten aika-, henkilö- ja tilavaraukset.

Kauhavan seurakunnan jäseniä koskevat virkatodistukset ja sukuselvitykset tilataan aluekeskusrekisterin Seinäjoen toimipisteestä, p. 041 730 2591. Sähköpostilla asian voi hoitaa osoitteella . Neuvontaa saa numerosta 041 730 2588 tai sähköpostitse osoitteella . Käyntiosoite on Ala-Kuljun katu 1A, 60100 Seinäjoki.